Bagajele sunt gata, emotii, iar cu carul! 1


4

Mai sunt cateva zile pana la plecare si de unde credeam ca vor fi mai putine emotii pentru ca merg acolo pentru a doua oara, se pare ca nu este deloc asa. Astept cu sufletul la gura cursa asta din momentul in care Patrick Bauer mi-a pus anul trecut medalia la gat. Acela a fost momentul in care mi-am spus “eu trebuie sa mai ajung aici”. N-as putea sa explic in cuvinte de ce am gandit si am simtit asta. Este genul de experienta, care desi stii ca este grea, desi te stoarce de orice strop de energie, te face intr-un fel sau altul sa iti doresti sa o retraiesti.

Cum cea mai mare parte a antrenamentelor s-a incheiat (aproape 1300km alergati de la inceputul anului), in ultimele zile atentia mi-a fost indreptata catre bagaje, si mai ales pe rucsacul cu care voi alerga in spate 😀

Pentru o alergare de 250km in desert, la care fiecare gram din echipament conteaza si aceasta pentru ca iti cari totul in spate timp de o saptamana (mancare, geluri, batoane, pudra izotonica si de refacere, haine, lucruri de igiena personala, kit de supravietuire), anul acesta cuvantul de ordine a fost optimizare. Anul trecut am alergat cu un rucsac ce cantarea 9kg (fara apa) si mi s-a parut destul de greu. Era clar ca ceva va trebui sa schimb in strategia de cursa pentru anul acesta, astfel incat sa incerc sa reduc pe cat posibil greutatea la plecare. Intr-adevar, pe masura ce etapele trec, rucsacul se usureaza pentru ca se consuma atat mancarea cat si gelurile, izotonicele, etc. Dar este destul de limpede ca iti va fi cu atat mai usor in cursa cu cat bagajul carat dupa tine va fi mai usor.

Sunt bineinteles cateva lucruri de care trebuie sa tii cont, trecute si regulamentul concursului, pentru ca nu ai vrea sa ajungi pana acolo si un comisar de cursa sa nu iti dea voie sa iei startul.
– ruscacul nu poate fi mai usor de 6,5kg dar nici mai greu de 15kg
– trebuie sa faci dovada celor minim 14.000 kcal (2000 kcal / zi). Aici nu exista maxim, fiecare isi gandeste planul de nutritie in functie de necesitatile proprii insa pastrand totusi o limita pentru a nu depasi limita de 15kg (greutatea totala a rucsacului) 😀
– existenta unor elemente obligatorii in echipament: folie de supravietuire, pompa antivenin, cutit cu lama metalica, busola, lanterna frontala,amnar sau bricheta pentru aprinderea focului.

Asadar  strategia in ceea ce priveste logistica cursei s-a axat pe optimizarea greutatii rucsacului si stiind ca sunt unele articole pe care regulamentul iti interzice sa nu le ai, am inceput sa ma gandesc de unde as putea “taia” din greutate. Raspunsul a venit oarecum de la sine: mancarea si unele piese de echipament la care puteam cauta variante mai usoare. Sa le luam pe rand.

Mancarea liofilizata – este o mancare din care este scoasa toata apa si care ajunge la forma initiala prin adaugarea de apa fierbinte. Un plic de mancare liofilizata poate cantari 150-180gr inainte de rehidratare si 500-600gr dupa. Un alt avantaj al acestui tip de mancare este aportul caloric ridicat. Un plic (o portie) de mancare poate avea intre 650 si 1000kcal. Anul trecut am mers pe mancare liofilizata de la Adventure Food (600kcal/portie) si pentru a ajunge la cele 2000 kcal pe zi  trebuia sa am cate 3 plicuri de mancare pe zi. Anul acesta m-am orientat catre Expedition Foods, plicuri care au cam aceeasi greutate cu cele de la Adventure Food insa au un aport caloric mai mare (800kcal / portie). Am decis sa merg doar cu doua portii/zi, respectiv 1600kcal, urmand ca diferenta pana la 2000 si chiar putin peste sa fie data de gelurile, batoanele si izotonicele pe care le voi lua in timpul etapelor.

IMG_8293

Acest lucru, dar si scoaterea din ambalajele originale si mutarea portiilor de mancare in pungi mai usoare cu zip-lock mi-a adus un castig de 1145 grame! (de la 3150 grame anul trecut la 2005 grame anul acesta). Multumiri Stem Sure Romania pentru mancarica din desert 🙂

Geluri, batoane energizante, pudra izotonica si de refacere
Si anul acesta, la fel ca si anul trecut am zis sa merg pe o reteta care la mine merge de minune: produsele Isostar, care sunt testate si para testate atat in antrenamente dar si in toate cursele mele din ultimii doi ani.

Planul pentru cursa de anul acesta era sa imi iau la mine atat cat cred ca imi este absolut necesar. Avand experienta de anul trecut pentru etapele normale am mers pe:
– doua portii de Isostar Long Distance Energy Isotonic Drink (pentru 2 x 650ml de apa)
– o tableta Isostar High Energy Tablets (produs nou, insa testat la Maratonul Zapezii si cu care m-am inteles de minune)
– 2 x Isostar Gel Energy Neutral
– 1 x Isostar Long Distance Energy BCAA
– 1 x Isostar Reload Sport Bar Chocolate (refacere, dupa fiecare etapa)
– 1 x Isostar Recovery Drink (refacere, dupa fiecare etapa)

Iar pentru etapa lunga, ziua a patra, cand distanta alergata poate fi intre 70 si 90km am dublat cantitatile.

Bineinteles am aplicat acelasi proces de reambalare in cazul pudrei izotonice si de refacere, intrucat nu puteam lua produsele in ambalajele originale, pur si simplu din lipsa de spatiu. Am castigat astfel 75gr/zi, un total de aproximativ 500gr.

Asa arata toata mancarea + izotonicele si energizantele pentru o saptamana

La fel ca si anul trecut voi pastra aceeasi schema de vitamine si minerale Calivita ,recomandari facute de dr.Serban Damian

Dimineata inainte de concurs
Mega B Complex  1cp
Super Mega CoQ10 1cp
Resveratrol  1cp
Panax Ginseng  2cp
Argininine Plus  1cp

Dupa terminarea etapei
Strong Bones  2cp
Joint Protex  1cp

Ma indreptam in directia buna insa tot simteam ca se mai poate “usura” rucsacul. Si aici este vorba despre echipament. In primul rand echipamentul de cursa, care intr-adevar nu il cari in rucsac, ci pe tine, iti poate face viata mai dulce cu cat este mai usor. Insa nu este de neglijat nici echipamentul de schimb, cu care dormi noaptea in cort sau sacul de dormit. La acest capitol am avut din nou oportunitatiea incheierii unor parteneriate care au facut ca echipamentul pe care il voi folosi anul acesta sa fie atat unul performant, de foarte buna calitate dar si foarte usor.

In cursa voi folosi:

1. Tricou de compresie ultralight CEP (http://www.quantumsport.ro/alergare-tricouri?product_id=282) – cel mai usor tricou pe care l-am imbracat vreodata, doar 55gr!

2. Pantaloni scurți de alergare 2.0 CEP (http://www.quantumsport.ro/alergare-pantaloni?product_id=111)

3. Jambiere de compresie CEP (http://www.quantumsport.ro/alergare-compresie?product_id=398)

4. Sosete scurte CEP (http://www.quantumsport.ro/alergare-sosete?product_id=404)

Iar seara, in cort voi folosi colantii de recuperare CEP (http://www.quantumsport.ro/index.php?route=product%2Fproduct&product_id=425&search=recuperare). Mai multe despre aceste produse am scris aici

O noutate pentru anul acesta este ca in locul sacului de dormit de anul trecut (care cantarea 650gr) precum si al unui trening de fas (200gr) cu care dormeam seara in cort, am reusit sa “pun mana” pe Ultra Sleeping Jacket, o chestie super faina 2 in 1, care este si geaca si sac de dormit si care cantareste doar 600gr. Pentru asta trebuie sa ii multumesc partenerului Icelandia, care pe langa faptul ca a avut grija sa nu imi lipseasca baile de gheata dupa fiecare antrenament solicitant, se pare ca a tinut mortis sa nu imi fie frig noptile in desert, astfel incat a doua zi sa plec in cursa complet odihnit si refacut (temperatura coboara pana spre 5 grade Celsius) 🙂

Dupa indelungi masurari, cantariri calcule si para calcule lista finala arata in felul urmator:

MdS Backpack

Desi stiu ce ma asteapta, tot am emotii. Sau poate tocmai pentru asta am, ca stiu ce ma asteapta. Sper sa ma tina picioarele si desertul sa fie ingaduitor si de data aceasta si sa imi permita sa ajung la linia de sosire sanatos. Stiu ca ma voi hrani acolo cu energia trimisa de voi, de cei de acasa, care ati fost intotdeauna alaturi de mine si de proiectul pe care il sustin, Padurea CopiilorPuteti dona pentru viitorul fiecarui copil din Romania, aici

De asemenea, veti putea fi la curent cu tot ce se intampla in Sahara in ceea ce ma priveste urmarind postarile zilnice de aici: https://www.facebook.com/events/457872631076887/
Sa ne revedem cu bine!

4

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

One thought on “Bagajele sunt gata, emotii, iar cu carul!