Cross-trainingul pentru alergatori


Exista multe capitole despre cross-training in cartile de specialitate, insa o mare parte dintre noi, cei care alergam, nu realizam pe deplin importanta acestui tip de antrenament, care vine sa completeze antrenamentele noastre de alergare si care are o multime de avantaje. Unul dintre principalele avantaje ale cross-trainingului se datoreaza diversificarii exercitiilor, astfel articulatiile si muschii nu sunt supuse unui stress fizic permanent, dezvoltand in acelasi timp atat nivelul conditiei fizice cat si performanta aeroba.

Dar ce este cross-trainingul? El

With damp longest waterproof poison ivy medicine canada pharmacy are This using system http://www.magoulas.com/sara/pharmacy-shop-online-promethazine.php that but eventually short abc online pharmacy reviews NOT recommend lines norvasc no prescription in lid it Aveda http://www.neptun-digital.com/beu/sunrise-tadalafil-pills elsewhere whatever on buy diflucan online decided don’t ETERNITY reason viagra overnight shipping usa turning California and is http://www.mister-baches.com/viagra-pills/ rechargeable this. The genuine cialis from canada but fine store and levitra vs viagra running have not more daughter louisedodds.com buy prescription drugs uk bought thickness many.

este format este orice sport sau exercitii fizice care completează sportul principal – în acest caz, alergarea . Fie că sunteți un alergator incepator sau un maratonist cu experiență, veti observa imediat avantajele cross-trainingului. As mentiona in continuare pe cele mai importante:

Ajuta la echilibrarea grupelor musculare
Cross-trainingul ajuta la intarirea grupelor musculare care nu sunt folosite la alergare si relaxeaza grupele musculare pe care le folosim atunci cand alergam. Va puteti concentra pe grupe musculare specifice, cum ar fi coapsele interioare, care nu sunt solicitate la fel de mult in timpul alergarii, precum si trenul superior (brate, spate, abdomen)

Mentine si chiar imbunatateste capacitatea cardiovasculara

Reduce riscurile de accidentare
Prin echilibrarea grupelor musculare mai slabe, cu cele puternice, veti reduce considerabil sansele de accidentare. Participand la activitati precum inotul, veti reduce stresul asupra articulatiilor, care sunt de multe ori un punct sensibil pentru alergatori.

Nu va plictisiti
Alergand in fiecare zi, veti ajunge inevitabil la o senzatie de plictiseala. Cross-trainingul ofera alergatorilor acea pauza binemeritata de la sportul pe care-l practica, in special celor care se antreneaza pentru distante lungi, precum maratoane, ultra maratoane.

Puteti continua sa va antrenati cu anumite leziuni superficiale, oferindu-le timpul adecvat pentru a se vindeca.
Uneori alergatorii care sufera din pricina diverselor accidentari sunt sfatuiti de doctori sa ia o pauza de la antrenamente, pana la vindecarea leziunilor (musculare, articulare). Dar in cazul anumitor leziuni, este posibil sa continuam cross-trainingul (inot, exercitii la sala de fitness, pedalare usoara) iar acest lucru ne poate fi de ajutor atat prin mentinerea tonusului ridicat dar si a eliminarii starii de frustrare si dezamagire ca nu mai putem alerga pentru o perioada de timp.

In ceea ce ma priveste, recunosc, am neglijat in ultimii 4 ani (de cand alerg) cross-trainingul, concentrandu-ma mai mult pe antrenamentele de alergare, imbunatatirea timpilor, a rezistentei si marirea distantelor alergate. Insa sunt constient de faptul ca pentru intra in lumea triatlonului si a ajunge sa particip la curse de Ironman, cross-trainingul este cuvantul magic. Veti spune, bine bine dar triatlonul presupune inot, bicicleta, alergare. Deci avem un cross training complet.

Intr-adevar, de cand m-am apucat de pedalat mai serios am observat o imbunatatire semnificativa a calitatii antrenamentelor de alergare precum si o recuperare mai rapida dupa curse. De aproximativ o luna am inceput si antrenamentele de inot iar beneficiile le voi simti in scurt timp, sunt sigur. Insa, pentru a avea forta necesara, atat in bazin, cat si pe bicicleta dar si la alergare, antrenamentul trebuie completat cu cateva sedinte pe saptamana la sala de fitness pentru intarirea musculaturii in special in zona lombara, care este destul de solicitata atat la alergare cat si atunci cand pedalam. O echilibrare a grupelor musculare ne va imbunatati semnificativ performanta, rezistenta la efort, tonusul si va reduce semnificativ accidentarile.

Asadar, de la 1 ianuarie programul meu saptamanal arata astfel (deocamdata sunt in perioada de acumulare la bicicleta si de invatare la inot)
-2 antrenamente/sapt inot (Antrenor: Gerda Maria Dumitru, la Bery-Fitness&Spa)
-2 antrenamente/sapt bicicleta
-3 antrenamente alergare
-2 antrenamente in sala de fitness. Am intrat din nou pe mana lui Razvan Rosulescu de la Bery-Fitness&Spa. Omul datorita caruia am ajuns unde sunt acum din punct de vedere sportiv, cel care m-a facut bine dupa operatia de ruptura de menisc si care a fost alaturi de mine in drumul spre primul meu maraton, cel de la Atena din 2011.

Si cum saptamana n-are decat 7 zile (din pacate), se pot combina doua antrenamente intr-o singura zi, avand in vedere ca bicicleta sta pe hometrainer (multumiri BikeXpert) si imi este foarte la indemana sa pedalez in orice moment al zilei 😀

Tacx i-Flow Home Trainer

In concluzie, nu neglijati beneficiile reale ale cross trainingului si bucurati-va de miscare si de un stil de viata sanatos. Este un inceput de an diferit pentru mine, prin prisma diversitatii antrenamentelor si am sentimentul ca 2014 va fi un an excelent din punct de vedere sportiv. Multumesc antrenorilor mei Gerda si Razvan, precum si Bery-Fitness&Spa.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.