Endurance+


4

La Transylvania 100, am avut placerea sa testez o gama noua de produse de la Isostar care a ajuns si in Romania si despre care vreau sa va vorbesc un pic.

Cei care ma cunosc stiu cat de innebunit sunt dupa “ceva dulce”. Probabil ca nu este cel mai sanatos lucru de pe lumea asta, insa nu cred ca pot sa “ma las”. Sau cel putin, nu foarte curand 😀

V-ati intrebat de ce majoritatea produselor pentru sportivi sunt mai mult sau mai putin dulci? Este destul de simplu. Organismul in timpul efortului are nevoie de energie pe care sa o transmita musculaturii care sustine acel efort. Energie pe care initial o ia din rezervele de glucide pentru ca mai apoi sa apeleze la grasimi si in ultima instanta la proteine. In lipsa unui suplimentari, organismul isi epuizeaza rezerva de glucide in 24 de ore si incepe sa fabrice glucide din rezervele de proteine. Apoi incepe o a doua faza in care organimul isi va economisi rezervele de proteine si isi va folosi cu prioritate lipidele. Aceasta faza poate dura foarte mult in functie de rezervele de grasimi disponibile. Cand 90% din rezervele de grasime au disparut, atunci proteinele nu mai sunt economisite iar organismul trebuie sa fie alimentat urgent.

In cursele care se intind pe durata mai multor ore, m-am confruntat mereu cu senzatia (si nu cred ca sunt singurul) de a nu mai putea manca nimic dulce. Nici batoanele, nici gelurile energizante si nici macar o bautura izotonica dulce nu mai “intra”. Simti nevoia de ceva sarat.

Ei bine, Isostar se pare ca a tinut cont de feedback-urile atletilor din intreaga lume si au iesit pe piata cu gama sarata Endurance+, produse pe care le-am folosit si eu la cursa de 100km de acum o saptamana.

Pe scurt am avut asa:

1. Bautura izotonica sarata – gust de suc de rosii cu busuioc.
O cutie are patru plicuri, fiecare plic dizolvandu-se in 500ml apa, obtinandu-se astfel o bautura bogata in electroliti, carbohidrati si maltodextrina. La alegere, in functie de cat de suparat esti intr-o cursa, se poate combina cu o alta bautura rezultand un Bloody Mary de exceptie  :))
Gluma gluma, insa dupa vreo 14 ore pe munte, a fost singura bautura pe care am putut sa o mai beau, in afara de apa, pana la finalul celor 28 de ore, cat a durat sa termin cei 100km.


2. Sandwich din biscuiti subtiri cu cascaval si sunca – cutia contine 4 astfel de sandwich-uri. Sunt extrem de usoare si contin proteina din lapte, faina de orez, maltodextrina, crema de branza, sunca. Sunt gandite pentru a fi consumate in curse lungi si foarte lungi atunci cand organismul simte nevoia de hrana solida. Au mers de minune si acestea la Transylvania 100

3. Piure de legume din morcov, cartofi dulci si gris – are o textura semi lichida, cam cum este mancarea pentru bebelusi si reprezinta o sursa importanta de carbohidrati.

 

Mie mi-au fost de mare ajutor acum o saptamana si ma gandesc la modul cel mai serios sa le includ in nutritia pentru celelalte curse de 100k de anul acesta. Le puteti comanda de aici

 

 

 

 

4

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *