O bicicleta altfel :) 1


4

Ultimii 3 ani au venit cu schimbari majore in viata mea, sportul aducandu-mi disciplina atat in gandire dar si in viata in general. Insa poate cel mai mare castig a fost increderea in fortele proprii si depasirea unor limite la care inainte nici nu ma gandeam. De multe ori activitatea de sportiv amator, corporatist, blogger si nu in ultimul rand indatoririle de familie nu imi lasa prea mult timp liber si uneori recunosc ca mi-as dori ca ziua sa nu aibe doar 24 de ore. Insa, incerc sa le imbin pe toate atat cat pot de bine.

De multe ori, cand vin de la un concurs nu am “liniste” pana nu ma asez in fata tastaturii ca sa va povestesc “la cald” cele intamplate. Alteori tin tare mult sa va impartasesc bucuria unui proiect caritabil pe care m-am hotarat sa il sustin si la care voi reactionati aproape de fiecare data, fiind alaturi de mine, iar pentru asta va multumesc. Alte dati sunt pur si simplu atat  de obosit dupa o perioada cu mai multe competitii, incat aman sa va povestesc lucruri care cred eu chiar merita.

Este si cazul unui articol pe care l-am tot pus de o parte din cauza perioadei destul de aglomerate din ultimele doua luni, dar care nu mai sufera amanare. Pentru ca sunt sigur ca e ceva frumos si care o sa va placa 🙂

Cu o luna si ceva in urma am auzit ca exista cineva in Romania care realizase un prototip de bicicleta cu cadru de lemn, perfect functionala. Si cum probabil stiti ca bicicleta a fost inventata in 1817, se numea drezina, avea doua roti perfect egale si era in intregime constuita din lemn, va dati seama ca mi-a fost starnita pe loc curiozitatea. Trebuia sa o vad cu ochii mei si mai ales sa o testez. Nu pe cea din 1817 … pe cea din 2014! 😀


Asadar, am “tras niste sfori” si am aflat ca urma sa fie prezenta la un targ de … mobila! De ce nu la un targ de biciclete n-am inteles, insa hai sa zicem ca datorita cadrului din lemn lucrat manual, locul ei putea fi si la un targ de mobila. N-am mai fost la un targ de mobila de vreo 13 ani, de cand mi-am renovat si mobilat apartamentul. Insa vroiam sa vad cu ochii mei minunea, asa ca m-am prezentat frumos la targ, ca un copil care de abia astepta sa descopere sub brad cadoul de la Mos Craciun. Si mare mi-a fost mirarea cand am vazut-o! Frumoasa foc! 🙂

Acum trebuia sa aflu mai multe detalii. Povestea ei este pe cat se poate de simpla pe atat de frumoasa. S-a nascut din pasiunea prelucrarii lemnului si prietenia dintre un om de afaceri si un arhitect, amandoi pasionati de biciclete. Detaliile pe care am putut sa le obtin (mai multe nu mi-au putut spune pentru ca ar fi trebuit sa ma omoare 😀 )

– bicicleta de lemn lamelar stratificat in doua variante de esente de lemn: frasin-stejar si frasin-nuc
– marime cadru M (cele doua expuse la targ)
– geometrie de oras
– cadru 2.8kg, bicicleta ajungand echipata la aproximativ 10-11kg. Greutatea totala mai poate scadea in functie de echipare dar si de cadru, care poate ajunge si sub 2.8kg
– echipare Shimano (nivel mediu)
– lucrata manual in proportie de 70% si automatizat (routare CNC)
– cadru in intregime din lemn. Doar zonele de conexiune cu diferitele componente au insertii de aluminiu (tija sa, tija ghidon, ax pedalier)
– cadrul poate fi personalizat (gravura laser, intarsii, colaje, insertii alte materiale, etc.)
– accesorii lemn: suport bidon apa, aripa protectie roata, ghidon. Iar pe viitor, tija sa + sa, furca fata, jante.

    

 

 

 

 

 

 

 

 

Tot ce imi povesteau baietii suna super interesant insa trebuia musai sa o testez. Iar ei au fost destul de amabili sa ma lase cu ea in curtea Romexpo. De cum am iesit din stand, eram deja vedeta Romexpo, bicicleta intorcand toate privirile. Doar nu credeati ca eu! :)) Trebuie sa spun de la bun inceput ca mi-a placut tare mult. Foarte agila, usor de manevrat, flexibila dar in acelasi timp cadrul oferea acea rigiditate perfect normala si care te face sa te simti in siguranta. Desigur nu intru in detalii legate de discuri, pinioane, frane sau amortizoare pentru ca asta tine de echipare, insa ce vroiam sa vad era cum se comporta cadrul.

Evident ca urmatoarele doua intrebari au fost: de sosea faceti? Dar de triatlon? Vestea buna este ca baietii au planuri mari si ca cele doua tipuri se pare ca intra pe lista lor de surprize pentru viitorul apropiat. Mai multe detalii deocamdata puteti afla de pe https://www.facebook.com/delemn.bike. Am plecat de acolo cu un sentiment foarte placut si nu pot decat sa imi scot palaria in fata baietilor pentru curajul de a veni pe uriasa piata a bicicletelor cu ceva diferit si care promite sa aiba un viitor frumos in fata. Astept cu nerabdare sa vad modelul de triatlon! 🙂

 

4

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

One thought on “O bicicleta altfel :)

  • Dan

    Cred ca am vazut-o si la un “targ” de biciclete. Luna trecuta, la Bike Fest in Parcul Izvor sigur era, dar nu mai stiu daca era doar cadrul sau si rotile.