Pacemaker la MIB


Pacemakerii sau mai pe romaneste “cei care imprima si tin ritmul”, sau pur si simplu iepuri!
Nu ma refer aici nici la acel aparat indispensabil unui bolnav de inima, nici la vreun baterist dintr-o formatie rock si nici la iepurasul de paste. Ma refer la acele persoane, pe care poate le-ati mai vazut pe la maratoane (daca nu live, macar la televizor – asta atunci cand stirile sportive mai prezinta si altceva in afara de fotbal), care alearga de nebuni cu niste baloane agatate de ei pe care sunt scrise niste ore: 1:30, 1:45, 2:00 etc.
Scopul? Unul, foarte altruist! Si anume, ii ajuta pe ceilalti participanti la maraton sa termine cursa in timpul pe care si l-au propus.

pacemaker

 

Fac asta, alergand toata cursa cu un ritm constant, astfel incat cei care vor sa termine maratonul in timpul scris pe baloane, pot alerga alaturi de pacemakeri, fiind siguri ca vor trece linia de sosire in timpul dorit. Prima oara cand am dat cu ochii de pacemakeri si am inteles exact care este rolul lor a fost in 2011 la primul meu maraton, cel din Atena. I-am revazut si anul urmator, in primavara, la maratonul de la Roma si chiar ma intrebam atunci cand va avea si maratonul de la noi asa ceva.

La initiativa si cu sprijinul RoClub Maraton, incepand cu anul trecut, Maratonul International Bucuresti are echipa de pacemakeri! Si am constatat cu bucurie ca au fost foarte multe persoane care au preferat sa renunte la cursa lor pentru a ajuta colegii de alergare. Desi, daca stau bine sa ma gandesc eu nu vad chiar asa lucrurile. Nu cred ca renunti la nimic atunci cand stii ca ai dus cu bine la linia de sosire, persoane care poate erau la primul lor maraton, persoane care se antrenau de luni bune si sperau sa scoata un anumit timp si asa mai departe. Nu renunti …ci oferi. Oferi ajutor, oferi o vorba buna si o incurajare in timpul cursei.

Anul acesta am hotarat sa fac parte si eu din echipa oficiala de pacemakeri, inregistrandu-ma pentru timpul de 4h. Alaturi de Adrian Soare, colegul cu care am alergat 84 de km pe Transfagarasan in urma cu o luna, va asteptam in grupul pacemakerilor de 4h. Ne veti vedea dupa baloanele cu heliu  agatate de tricouri si pe care va scrie 4:00. Iar eu voi purta si un tricou cu mesaj special pentru aceasta cursa (nu spun nimic – surpriza!) Daca veti alerga in spatele meu, incercati sa faceti ce scrie pe tricou si veti ajunge la finish in timpul dorit 🙂

Celelate echipe de pacemakeri vor termina cursele in:
3:30, 3:45, 4:15, 4:30, 4:45 – pentru maraton
1:30, 1:45, 2:00, 2:15 – pentru semimaraton

Cheia pentru a termina cu zambetul pe buze un maraton in timpul pentru care v-ati antrenat, este sa incercati sa mentineti un ritm constant chiar daca pe prima jumatate a cursei aveti tendinta sa alergati mai tare. Este o falsa senzatie de confort pentru ca organismul este odihnit si credeti ca puteti mentine acel ritm pana la final. Posibil sa puteti, insa de multe ori dupa kilometrul 30 intervine oboseala si veti incepe sa regretati ca ati plecat asa de tare la inceput.

Sfatul meu este sa alergati in ritmul pentru care v-ati antrenat si sa va hidratati constant. Chiar daca temperatura este mai scazuta decat de obicei zilele acestea si aveti impresia ca nu va este sete, este bine sa nu ratati punctele de alimentare si sa va hidratati corespunzator. Veti avea energie, un tonus ridicat si veti ocoli crampele musculare.

Daca aveti target la maraton 4h sau semimaraton 2h, va astept sa alergam impreuna, sa povestim, sa ne incurajam si sa ne bucuram de aceasta cursa!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.