Pregatirea a inceput 5


3

de ce

Nu putini au fost cei care m-au intrebat in ultima perioada, de ce vreau sa alerg 7 curse de autosuficienta la fel de grele sau unele chiar mai grele decat Marathon des Sables, in conditii extreme, pe cele 7 continente, de ce imi supun corpul la un asemenea efort, cu ce ma aleg de aici, care e sensul si asa mai departe. Intr-o societate care a ajuns sa ii sarbatoreasca si sa isi aduca aminte doar de invingatori, de multe ori uitam ceea ce este cu adevarat important si anume drumul, calatoria individuala impartasita. Nu intotdeauna este despre un obiectiv. De fapt, daca stau bine sa ma gandesc in ceea ce ma priveste n-a fost niciodata numai despre un obiectiv. A fost si va fi intotdeauna despre dorinta de a face ceva si de a da 110% din resursele mele pentru a realiza acel ceva. Iar calatoria pana acolo este o parte extrem de importanta a acestui proces, in care ajungi sa te cunosti pe tine, sa iti dai seama de capacitatile si resursele tale ca individ, dar si de puterea exemplului pe care la randul tau il dai celorlalti si care, pe undeva, are forta de a aduce schimbarea.

Mi-au placut extrem de mult cele doua editii ale Marathon des Sables la care am participat, chiar daca au fost grele, chiar daca drumul pana a ajunge sa le alerg a fost dificil, cu luni intregi de pregatire. A fost o perioada care pe mine m-a modelat ca om, in care am ajuns sa realizez ca a-ti dori si a vrea sunt doua notiuni diferite si ca nimic nu este imposibil de realizat daca muncesti pentru asta. Stiu, poate pentru multi dintre voi a ajunge sa iti placa niste experiente dificile, in care te chinui, in care suferi, poate parea destul de ciudat. Insa dupa 5 ani de cand m-am apucat de alergare si in care am trecut treptat la curse din ce in ce mai grele, tipul acesta de cursa intinsa pe mai multe zile, in conditii extreme, in care singurul responsabil in ceea ce priveste echipamentul si nutritia esti tu pentru ca ti le cari intr-un rucsac in spate pe toata durata competitiei, au ajuns sa ma atraga foarte mult. Si nu este vorba numai despre cursele in sine ci si despre calatoria pana acolo, asa cum spuneam la inceput. Despre lunile intregi de pregatire, despre sutele sau miile de ore de antrenament, despre momentele in care desi nu iti mai vine sa te dai jos din pat, totusi iesi la o alergare lunga, despre toate urcusurile si coborasurile pe care le presupune pregatirea pentru astfel de curse, si care incet incet, fara sa stii, pe tacute, iti modeleaza mentalitatea, iti hranesc ambitia, iti reduc la tacere delasarea si te fac sa privesti viata dintr-o cu totul alta perspectiva.

cursele

Cele 7 curse din circuitul CaliVita 7 Deserts sunt cea mai mare provocare a vietii mele, de pana acum. Nu stiu ce voi mai face dupa asta (sper sa putem ajunge sa alergam si pe Luna in curand 😀 ) insa pregatirea pentru ceea va urma am tratat-o cu mare seriozitate, si despre asta as vrea sa va vorbesc in articolul de fata. Despre programul de antrenament pentru cele 7 curse:

Sahara Race (Namibia – 250km)

Gobi March (China – 250km)

Grand2Grand Ultra (USA – 273km)

Fire+Ice Ultra (Islanda -250km)

Atacama Crossing (Chile – 250km)

The Last Desert (Antarctica – 250km)

The Track (Australia – 522km)

antrenament

 

Este un program la care am lucrat impreuna cu Razvan Rosulescu de la Bery Fitness&Spa si care are urmatoarele caracteristici principale:
– se bazeaza in prima parte pe o acumulare de volum cu un prag maximal in saptamanile 9-12 urmand sa scada pe masura ce ma apropii de data primei curse: 30 Aprilie 2017 – Sahara Race (Namibia)
– sesiunile de alergare sunt de luni pana vineri, cu sambata-duminica liber pentru recuperare
– programul de alergare este combinat cu doua sesiuni de antrenament in sala de forta pentru echilibrarea si intarirea unor grupe de muschi absolut necesare unor curse in care alergi cu un rucsac de 10kg in spate pe teren accidentat. Astfel, in doua zile din saptamana voi avea cate doua antrenamente pe zi: dimineata inainte de servici alergarea si dupa amiaza, dupa servici, antrenamentul in sala de forta.

– in saptamanile 1-4 au fost 3 sesiuni de antrenament in sala pe saptamana si 3 de alergare, urmand ca incepand cu saptamana 5 sa merg pe modelul de 5 alergari pe saptamana si 2 antrenamente in sala de forta
– dupa acumularea unui volum suficient, se vor face si antrenamente mai scurte, de intervale, antrenamente pe teren accidentat si cu diferenta de nivel

Pentru ca nu este nici un secret si intotdeauna am fost extrem de transparent in ceea ce priveste pregatirea mea (atat antrenamente, cat si echipament, nutritie, suplimente) va impartasesc si voua ce urmeaza pentru mine din punct de vedere al pregatirii, in urmatoarele 7-8 luni. Cu mentiunea, cum am spus-o mereu, de a-l privi strict cu caracter informativ. Este un program facut pentru nivelul meu de pregatire actual si tinand cont de particularitatile curselor la care voi lua parte. Nu este nicidecum un program general de antrenament. Asa cum v-am obisnuit pe acest blog, imi place sa impartasesc cu voi exprientele mele din curse, din antrenamente, atunci cand urmez o nutritie care pe mine m-a ajutat, sau un echipament in care m-am simtit bine, nu pentru ca va recomand si voua asta. Ci pentru ca informatia bruta sa ajunga la voi, sa o filtrati si sa folositi din ea atat cat se potriveste pentru voi si pentru ceea ce vreti sa faceti. Asa cum eu citeam bloguri din afara inainte sa plec la Marathon des Sables pentru a vedea cum s-au antrenat altii, ce echipament au folosit, ce nutritie etc, la fel, ma gandesc ca articolele de pe acest blog pot fi de ajutor, la un moment dat cuiva care vrea sa participe la aceleasi curse.

IMG-20160829-WA0000

Si ca sa nu ne mai lungim cu vorba, distractia pe urmatoarele 8 luni a inceput pe 1 august (programul mai jos) 🙂

ant1

ant2

ant3

Antrenamentele in sala de forta vor fi dinamice, adica atat tipul exercitiilor cat si numarul de serii, repetari si greutati se vor modifica / ajusta tinand cont si de cele de alergare din luna respectiva. Deocamdata, am programul pentru saptamanile 1-8.

 

sala_luna12

 

Iar la final, va las cu cateva statistici in ceea ce priveste alergarea in primele 4 saptamani:

sala

 

 

3

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 thoughts on “Pregatirea a inceput